Aktivaallokering er prosessen med å dele en portefølje inn i store aktivum kategorier som obligasjoner, eiendom, kontanter, eller aksjer. Ved å gjøre dette er det tre hovedstrategier som er:
1. Strategisk ressurs markedsføring
2. Taktisk aktiva markedsføring
3. Market timing
Strategisk aktivaallokering:
Dette fokuserer på å designe en portefølje av investeringer som er tilpasset dine behov og stikker dermed tildeling gjennom alle markedsforho
Taktisk aktivaallokering:
Taktisk aktiva markedsføring involvert prognoser aktiva-klassen avkastning og økende eller synkende engasjement for en aktivaklasse basert på prognosen. Tilbake spådommer kan være en funksjon av grunnleggende variabler, for eksempel økonomiske variabler, tekniske variabler, prognose for inflasjon, nyere prisutvikling, inntjening eller rente-prognoser, eller en kombinasjon av flere variabler. En taktisk aktivaallokering er i hovedsak basert på disse spådommer. Taktisk Asset Markedsføring er også kjent som Active Portfolio Management.
Market timing:
Dette er taktisk aktivaallokering tatt til det ytterste. Det involverer prognoser eiendelen tilbake og gjør "alt eller ingenting" asset-klassen spill. Et marked timing strategi kan starte år 100 prosent i Treasury obligasjoner og avslutte året 100 prosent i aksjer.
Ingen av liker å tape penger, og ingen liker å være ute av en okse marked. Market timing løser begge disse problemene. Selv om noen investorer kan tro at det er strategier som vil tillate dem å kunne veve inn og ut av markedene, fakta viser at få mennesker faktisk gjør det, og de mennesker kan være heldig enn god. Market timing er ikke anbefalt av fagfolk.
Ingen vet hvem av disse tre skal fungere godt. Men det beste alternativet er å beholde en godt balansert multi-aktiva klasse portefølje som opprettholder en strategisk allokering over tid.
No comments:
Post a Comment