De fleste ofre for svindel reagerer på samme måte når de blir konfronter
Å være sinte kanskje føle deg bedre på kort sikt men det er neppe sannsynlig å hjelpe til å gjenopprette tap eller avtale med svindler. Det er mye bedre å ha en plan klar til å iverksette og håndtere problemet. En svindel respons plan kan settes på plass i beredskap ved den minste til den største av organisasjoner og kan hindre at ofrene begikk for stor faglig kostnader uten håp om å utvinne minst tilsvarende beløp av tapene.
Din respons plan vil stille to viktige spørsmål som må tas opp før noe bedrageri finner sted:
Vil de ansatte retningslinjene kan du undersøke poster holdt på datamaskiner og mobiltelefoner som brukes av svindler i deg organisasjon, og som kanskje holder bevis på hvordan de har svindlet deg?
Er du oppdatert på med de rettighetene du ansatte har for øyeblikket og har du rask tilgang til juridisk og sysselsetting råd hvis en svindel skjer?
En veldig enkel svindel respons plan kan kun bestå av telefonnumre - din arbeidssituasjon rådgiver, en juridisk rådgiver og din regnskapsfører som fortrinnsvis bør være en rettsmedisinske regnskapsfører.
No comments:
Post a Comment