Su
Akkurat som jeg var forberedt på å gå scenen på St. Regis i Aspen, til CO på 15/09/2008 presentere praksis ledelsen keynote henvende seg for CapWest Securities 'årlige salg og overensstemmelse konferanse, ble deltakerne rystet av giganter fallende. Hver avis gitt deltakerne ved det luksuriøse resort frimodig kunngjorde at Lehman var Merrill Lynch og AIG tre av de største navnene i den finansielle verden, bryter sammen.
Mens jeg hadde ventet et slikt arrangement i over ett år, ble sjokkerte ser på ansikter og befuddled kommentarer hvisket mellom mengden minner om Day of infamy, 7. desember, 1941, da den japanske bombet Pearl Harbor. Disaster hadde hendt oss, og kontorene til USAs finansielle planleggere var rett på slagskipet rad på midten av handlingen.
Det saker lite om dette er et resultat av markedene uskyldig gått galt, massive politiske, bedrifter og byråkratisk bungling, eller en djevelsk konspirasjon av finansielle Titans å sentralisere hele verdens bank makt i sine hender. Finansielle bombenedslagene fortsetter å falle, gjøre skade på våre kunder, våre kolleger, og til og med noen av oss personlig.
Mot denne bakgrunn, ønsket jeg å finne ut hvilken effekt vår nåværende krisen har på finansielle rådgivere. Hva gjør de i ansiktet av slaget? Hvordan er dette med den klassiske strategier de skal ansette? Har dagens urolige markedsforholdene bekreftet gyldigheten av klassiske strategier, eller har de vendt konvensjonell visdom på hodet?
Viktigere, hvor mange planleggere bruker dagens svært synlig investor misnøye som sin markedsføring anledning av tiåret? Hvordan er deres kunder reagerer på dagens marked gyrations? Hva ville skjedd hvis flere investorer hadde søkte seg dyktige finansielle rådgivere? Dette var en helt anonym undersøkelse gjort slik at det ikke ville være noen måte å spore noen av svarene til noen bestemt bransje profesjonell for å sikre at svarene var så ærlig som mulig.
Sammendrag undersøkelsen får resultater og analyseres nedenfor.
Q1. Hvilke effekter har de siste turbulente markedsforholdene hadde på deg?
Analyse: En full 71 prosent av rådgivere i undersøkelsen sier de jobber dobbelt så hardt som de brukte til å gjøre på grunn av dagens marked scene, og av dem, minst halvparten føler anstrengt av det. Disse rådgiverne er å nå ut til sitt klientell fordi de ønsker å stabilisere dem og å holde dem i å gjøre alt utslett. Noen av de spurte var personlig svært påvirket av den følelsesmessige uroen uttrykt gjennom deres klienter og tilhørende press investeringen tap. En mindre andel hadde sin oppmerksomhet på sin egen reduserte inntekter. Et mindretall hevdet at situasjonen ikke hadde noen effekt.
Q2. Hvordan har dine kunder reagert på siste markedet gyrations?
Analyse: Advisors rapporterte nesten en 50/50 splitt av klienter panikk kontra de som ikke er. Det er tvilsomt om dette skyldes forskjeller i hvordan ulike rådgiverne er ansvarlig for sine kunder, men det ser ut til at mange rådgivere har styrket sitt bilde med klienter som et resultat av hvordan de har håndtert krisen. I nesten hvert tilfelle, er det klart at rådgiver innse at det er viktig å være synlig og til å vise de er der til å hjelpe. De fleste rådgivere sa de gjennomført en streng klient-tjenester kampanje som markedet var fallende, men mange rådgivere innrømmet at de var mindre enn dyktige i å håndtere det.
Q3. Hvordan har disse negative markedsforhold påvirket din bedrift?
Analyse: Påkjenningen av kaos viser opp som ineffektivitet i dag-til-dag virksomhet av noen firmaer. Vanligvis så rådgivere dette som en tid til å sette bremsene på ekspansjon. Et lite antall rådgivere gravitated mot økt markedsføring for å grave seg ut og fortsetter å utvide sine firmaer.
Q4. Hva har du gjort vedtak om økonomisk planlegging praksis som følge av nylige hendelser?
Analyse: Av alle spørsmålene, har den mest varierte svar, med forskjellige finansielle planleggere fokus på svært ulike områder, eller ingen areal i det hele tatt. Som bevis for deres totale konservative tone, mer enn halvparten ikke ser noen grunn til vedtak av noe slag, og er ikke merkbart rystet, men de er årvåkne og forsiktige. Mindre tall (ganske likt fordelt) har bekreftet sin hensikt, besluttet å øke service og effektivitet, er påstigende passasjerer på markedsføring planer, eller drar tilbake til ri av grove tiden fremover. Det er ingen enighet om den beste måten å fortsette.
Q5. Ser du noen muligheter selv fra dagens problemer i markedene og deres virkninger på finansielle planleggere?
a. Hvis ja, hva?
. Hvis ikke, hvorfor ikke?
Analyse: Til en høy grad, rapporterte NAPFA medlemmer om at de føler at dette er deres tid, og de trenger å få ord på at de er "gå til" gutter og jenter. Men, deres handlinger var passiv-unntak for et par bedrifter som ser på det som har skjedd som en virkelig stor mulighet. For noen rådgivere, er ytterligere virksomhet rett og slett vises, tilsynelatende uten mye innsats på noens del. Det ser ut som noen firmaer ønsker å bli mer aggressivt, men de er for konservative å våge seg ut. En liten andel av respondentene så ingen muligheter.
S6. Hva føler du kan gjøres for å forbedre din inntekt nå?
Analysis: Mer enn halvparten av de spurte er enige om at markedsføring tiltak er nødvendig for å styrke sine inntekter, også de bedrifter som føler de er for beheftet til å ta skritt i den retningen. Enkelte har utsiktspunktet at ingenting kunne eller burde gjøres og er bare et spørsmål om tid før ting sortere ut. Et mindre antall føler deres beste alternativet er å styrke fortjeneste ved å forbedre interne operasjoner eller utvide eksisterende tjenester til kunder.
Q7. Hvis flere investorer hadde rådført CFP ® fagfolk, ville det ha påvirket det som skjedde i de markedene?
a. I så fall, hvordan?
. Hvis ikke, hvorfor ikke?
Analyse: Om lag en tredjedel av rådgivere intervjuet følte at å få flere mennesker i hendene på fagfolk med riktig trening (på grunn av spørsmålet vår, brukte vi uttrykket CFP fagfolk som eksempel) ville ha hatt en effekt på hva som skjedde i markeder. To tredeler ikke. Av de to tredjedeler som ikke, mer enn halvparten oppkalt dårlig regulering eller institusjonell investorer som ansvarlige parter. En mindre andel av rådgivere følte det var akkurat slik markedet er. En svært liten gruppe sa at nøkkelen er å ha de riktige menneskene jobber med individuelle investorer.
Sammendrag Analyse.
De fleste av respondentene i undersøkelsen oppfatter seg selv som proaktiv. Men, fra et utvendig perspektiv de bare reagerer på hva som skjer i markedet, og med deres kunder, snarere enn utøve kontroll der de kunne. De rådgivere som er de mest kontroll over sin praksis, både i drift og spesielt innen kommunikasjon og markedsføring, gjør det best. Flere og flere rådgivere ser behovet akkurat nå for å styrke deres praksis for å være konkurransedyktig.
Dessverre for de fleste bedrifter, er deres markedsføring woefully utilstrekkelig for å dra nytte av mulighetene som våre nåværende krisen. Disse bedriftene har den tekniske grunnlaget, men tar ikke handlingene trengs for å bevege seg inn i fokus. Dette samsvarer ikke med den lidenskapen at de åpenbart føler om sitt yrke, heller skaper det ytterligere etterspørsel fra investorer at også disse selskapene søker.
I en periode med stress, kunder i økende grad vil sannsynligvis endre investeringsrådgivere. Ca 50 prosent av tiden, klienter permisjon fordi de er opprørt over planleggeren håndtering av dem, og rundt 50 prosent av tiden de går på grunn av det de mener er uakseptabel investering ytelsen. Mens svært få markeder vært snill mot investorer, håper vi det er nyttig å vite hva dine kolleger opplever. Det er sannsynligvis også være nyttig å få litt ekspert råd om hvordan å ri av stormen.
Øv ledelse og markedsføring strategier "naturvitenskap" - bestemte handlinger gir konkrete resultater. Da nærmet seg på denne måten, markedsføring, Produktivitet og Time Management, langsiktige strategier med Real Time Planlegging og effektiv utnyttelse av personell kan alle rettes til fordel for finansielle rådgivere villig til å ta fordel av dagens økonomi og flytte sine virksomheter overfor mer " Ansikt Tiden, "mer kvalifiserte potensielle kunder og vekst tross alt.
Copyright © 2008 Creative Business Strategies, Inc. Alle rettigheter reservert.
No comments:
Post a Comment