Selv om en matbutikk kan synes å være bare et sted å kjøpe mat og andre nødvendigheter husholdninger, i virkeligheten er det en cutting edge eksempel på "hvordan å selge mer enn forbrukere virkelig trenger." Siden du er forbruker, er det viktig å realisere disse salgene taktikk, slik at du går inn i en matbutikk for å bli bare det du trenger mens du unngår alt annet som dagligvarebutikk vil selge deg. Her er noen måter som dagligvarebutikker manipulere deg til å bruke mer enn du hadde planlagt og noen enkle tiltak du kan gjøre for å møte dem:
Lukt: En av de første tingene du vil legge merke til når du skriver inn en matbutikk er appetittvekkende lukter. Det er en spesiell grunn til at dagligvarebutikker lukten av nybakte varer, og også hvorfor bakeriet er nesten alltid funnet i nærheten av butikken inngangen. Årsaken er at et bakeri gjør brød og desserter avgir en fristende lukt, og at lukten er sikkert å gjøre deg sulten. Dagligvarebutikk er også klar over at hvis du føler deg sulten mens du handler, er du sannsynligvis bruke mer penger - mye mer - enn hvis du ikke sulten.
En enkel måte at du kan bekjempe dette ved å gå innkjøp av mat først etter at du har hatt et måltid og er fulle. If timing ikke tillater deg å gjøre dette, i hvert fall drikke et par glass vann før avreise for at du skal føle deg fullstendig før shopping. Shopping mens du full gjør det mye lettere å motstå den store smelling fristelser at dagligvarebutikk vil flaunt foran dere.
Samlet Store Layout: Har du noensinne lagt merke til at hvis du bare å kjøpe et par stifting elementer, man må reise hele dagligvare butikken gulv for å få dem? Mens man kunne anta at praktisk å sette grunnleggende stiften elementer i samme generelle området ville gjøre gladere kunder, dagligvarebutikker vet at jo lenger at de kan holde deg i butikken, jo mer penger du trolig bruke. De vet også at det å gjøre du går så langt de kan inne i butikken vil gjøre det mer trolig at du vil plukke opp impuls eks. Butikkene er spesifikt utformet på en slik måte å gjøre deg bruke så mye tid som mulig inne i dem og gå hele butikken etasje for å få de grunnleggende stiftene som alle trenger.
Selv om det ikke er noen vei rundt å gå til de ytterste delene av butikken for å få dagligvarer du trenger, kan du unngå fellen av impuls kjøp i butikken gulvet ved å ta seg tid til å lage en liste over de elementene du trenger og stikker til den når du handler. Komme inn i vanen med å lage en enkelt tur en gang i uken for å ta vare på alle dagligvarer shopping behov i stedet for flere mindre turer i løpet av uken vil også sterkt redusere din tid i butikken, og sjansen for at du skal kjøpe varer du ikke t virkelig trenger.
Sak Display Layout: Varer av merkevaren navngitt produkter betale hefty strømpe honorarer til butikkene for å få sine varer plasseres i hyllene på voksen øyehøyde (og barn øyehøyde når det gjelder produkter rettet mot barn som frokostblanding). Produserer er villige til å betale disse prisene for de vet at du er mye mer sannsynlig å kjøpe noe som du lett kan se når du går på tur nedover midtgangen enn noe du må stoppe og søke etter. Resultatet er at produktene plasseres i øyehøyde vanligvis den dyreste.
Før flytte det første elementet du ser, ta noen sekunder å se på øvre og nedre hyller. Lignende produkter er plassert sammen og bare ute vil ofte avdekke det samme produktet til en mye bedre pris.
"" Sale "Merchandise: dagligvare butikkene vil annonsere et visst antall elementer på Rock bunnpriser (kalt" tap ledere ") for å få deg til å komme til butikken. Selv om disse kan være ekte gode kjøp, ikke bli lurt til å tro at alt som har ordene "salg" eller "røverkjøp" over det er virkelig det. Mens midtgangen endene er forbeholdt disse "kjøp", er de ikke alltid de tilbudene de synes å være, og rabatterte produkter er ofte vises ved siden av høyere pris produkter. Du kan noen ganger også finne lignende produkter i vanlige midtgangen seksjonen som er mindre enn på slutten av midtgangen "salg" varer.
Det viktigste å huske når innkjøp av mat er å fokusere på prisen av produktet, og ikke alle de fancy reklame og slagord promotere produktet. Ta tid til å sjekke andre merker og se om det er bedre tilbud. Husk også at hvis du ikke planlegger å kjøpe elementet og du ikke virkelig trenger det, så er det virkelig ikke prute for deg, uansett hva prisen. Bare ta hensyn til de elementene som du regelmessig bruker og har behov for.
Produkt Utseende: Produktemballasjen i daglegvarebutikkar er lys, vanligvis i røde og gule siden disse fargene tiltrekker øyet. Bare fordi noe griper din oppmerksomhet, men betyr ikke at du må kjøpe den. Hold fokus på din handleliste og ikke får distrahert av produkter du egentlig ikke trenger.
Emballasje vil også være mye større enn selve produktet i mange matvarer. Produsenter vet at shoppere anta at større størrelse emballasje er lik en bedre avtale. Det ville være fornuftig siden bulking eks sparer sammen produsenten på emballasjen, shipping og strømpe som de kan gå sammen til deg. Med et mantra "kjøp i bulk" nå godt forankret i de fleste folks bevissthet som en måte å spare penger, er produsenter benytter seg av dette. Mens han fortsatt ikke er normen, flere og flere større størrelse pakker er mindre en avtale enn sine mindre størrelser motstykker siden produsentene vet at du vil gjøre ovenfor forutsetninger og trolig ikke sammenligne per enhetskostnader.
Før flytte på største boksen av et produkt, ta deg tid til å beregne per enhet eller per vekt kostnad. Oftere enn du forventer, mindre pakker for et element er faktisk en bedre avtale enn å kjøpe den samme varen i en større pakke.
Utsjekking oppsett: sjekk ut midtgangen i en butikk er som en mini mart i seg selv. Dette er fordi dagligvarebutikker veit at dei har en fange publikum mens du venter på kø for å betale for dagligvarer. De presse inn hver eneste lille ting som kan fjernstyres peak din interesse å samle opp store mengder på impuls salg.
Den beste måten å unngå disse fristelsene til, er planlegge shopping i løpet av rushtiden. Unngå helgen hvis det er mulig, siden dette er når dagligvarebutikker er mest overfylt, i tillegg til kvelden når alle har nettopp fått fri fra jobb. Med mange dagligvarebutikker nå bor åpen 24 timer i døgnet, sen natt per tidlig morgen turer når midtgangen og sjekk ut felt er praktisk talt bare er den perfekte tiden å komme inn og ut av dagligvarebutikk så raskt som mulig.
Ved å ta seg tid til å forstå hvordan dagligvarebutikkene forsøker å påvirke shopping og forbruksvaner har du nå sette deg i kontrollen. Utnytte forslag om hvordan en kan møte dagligvarebutikk selger teknikker og du vil kunne kontrollere din dagligvarebutikk kostnadene i langt større grad og ha en mye lettere tid holde til det månedlige matbudsjettet.
Copyright (c) 2004, av Jeffrey Strain
Denne artikkelen kan bli fritt distribuert så lenge opphavsretten, forfatterens informasjon og en aktiv lenke (hvis mulig) er inkludert. Et gratis eksemplar av nyhetsbrev eller en link til nettstedet hvor artikkelen er postet ville være høyeste verdsatt.
No comments:
Post a Comment