For eksempel vurdere dreier seg om en person med en hjemmelaget kjøtt bedrift, må du bruke på råvarer som krydder, kjøtt og pakking utgifter og markedsføre produktet, så har du å leie lokalene til å selge produktet. Så må hver bedrift en initial investering av tid og penger for at det skal bli vellykket.
Kostprisen er selvsagt den totale mengden penger du bør bruke til å kjøpe noe. Uansett hvilken type virksomhet du ser på, må du br
Den vanlige utgifter som inngår i startkapital investeringen kan være noen av følgende:
1. Produksjonskostnadene (inkludert råvarer, maskin vedlikehold om noen, og andre)
2. vedlikeholdskostnader som på kontoret, fabrikker, biler, maskiner etc.
3. Personalkostnader som fabrikken ansatte, ansatte og forhandlere
4. Reklame og PR kostnader
5. Diverse utgifter.
En kostnad som selskapet kan stå overfor senere samler midler til å innhente ytterligere kapital for å støtte vekst av produksjon eller virksomhet utvidelse mulig. En metode som brukes til å hente ytterligere støtte til et selskap er IPO, eller børsnotering. Det trenger du for å forberede tusenvis av dollar for prosessen med å selge aksjene du utstedt i offentligheten.
Har du vurdert kostnadene som oppstår når selskapet vil behandle IPO?
En IPO er den første salg av en joint venture aksjer for publikum. Det krever flere investeringsbanker, som skal være garantistene for prosedyren. Selskapet som selger sine aksjer vil inngå avtale med den primære assurandøren å selge disse aksjene til investeringer publikum. Assurandøren, i bytte vil tilby aksjer til tradere som ønsker å kjøpe til en pris.
Den lange prosessen med IPO, vil du sikkert pådra kostnader, som avhenger på scenen i prosessen. For eksempel, et skritt i den IPO-prosessen blir gjennomført utlevering av dokumenter, som er avgjørende for å overbevise investorer om levedyktighet IPO sin. Fravær av enhver veldefinerte forretningsplan som du trenger for å sende til avkastningen til investorene, problemer med å besvare spørsmål om offentliggjøring av dokumentet. I de fleste tilfeller vil forretningsplan kjøre i 25 til 100 sider, og kan koste ca $ 5000. til $ 20.000 på én trinn alene.
For å si det i et nøtteskall, kan den typiske bedriften selskapet bruke mer enn $ 750 000 som direkte kostnader knyttet til børsnoteringen. Denne er uten indirekte kostnader som ledelse tid tilbrakt sammen med børsnoteringen, som avbrudd i drift, da selskapet er under IPO og et team av planleggere IPO-konsulenter, forsikringsselskaper, advokater og spesialister.
Det er veldig dyrt å gå til børsnotering. Så hvis du planlegger som gjør at du har finansene knyttet til å betale for kostnader knyttet til børsnotering.
No comments:
Post a Comment